“Lai noticētu labajam, tas ir jāsāk darīt.” L. Tolstojs.
Projekta Labestības skola, kas savu darbību uzsāka 2011.gada oktobrī, ietvaros Rīgas pilsētas vidusskolās notiek tematiskās nodarbības un diskusijas. Šobrīd darbā iesaistījušās divas skolas: 89. un Purvciemskas vidusskola.
Rīgas vidusskolu skolotāju ievērībai: Ja ir vēlme savā skolā organizēt “Labestības stundas”, lūdzu, sazinieties ar mums info@socintegra.lv un mēs noteikti atsauksimies.
Bērniem jau no mazotnes ir jāaudzina laipnība, iecietība, īpaši pret cilvēkiem, kuri nedaudz atšķiras no citiem. Tikai no grāmatām bērnam nav iespējams iemācīt mīlēt un just līdzi. Tāpēc klasē mēs sniedzam piemērus no dzīves, dalāmies savā pieredzē un runājam par mūsu projektiem šajā jomā.
Pamatklašu bērniem nodarbības notiek spēles veidā. Uz nopietnām sociālajām problēmām cenšamies skatīties – bērnišķīgā veidā. Dažkārt tieši bērna galvā dzimst vispareizākie lēmumi. Vidusskolēniem piedāvājam tiešu dalību projektos, kas ļauj ikvienam no mums šodien ietekmēt sabiedrības sociālās attīstības līmeni mūsu valstī.
Tēma: Vientulība un atbalsts.
Dalībnieki: 6.-7.klašu skolēni.
Nodarbības plāns:
- Kas ir vientulība?
- Kam paredzēts atbalsts? Kā es varu atbalstīt cilvēku?
- Spēle “Domino”: ar ko es esmu līdzīgs citiem un ar ko atšķiros? Mēs visi esam dažādi, bet tas mums netraucē sazināties un draudzēties.
Tēma: Brīvprātīgo kustība. Dalība projektā “Bez šķēršļiem”.
Dalībnieki: 11-12 klašu skolēni.
Nodarbības plāns:
- gads ir brīvprātīgā darba gads.
Kas ir brīvprātīgie? Brīvprātīgā darba aspekti.
- Personas sociālā aktivitāte. Kā es varu ietekmēt situāciju valstī?
- Vides pieejamība cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.
- Dalība projektā “Bez šķēršļiem”. (Maskavas projekts kopā ar Google karti)
Tēma: Dažādas iespējas – vienādas tiesības.
Nodarbību sagatavošanā tika izmantoti biedrības Perspektīva (Maskava) izstrādātie metodiskie materiāli.
Dalībnieki: 5.-6.klašu skolēni.
Nodarbību plāns (4 nodarbības):
- Cilvēka iezīmes. Invaliditāte ir viena no cilvēka īpašībām.
Spēle “Visīpašākais”. Mērķis: apzināties savu unikalitāti un citu cilvēku īpašības.
- Es un mana veselība. Vides pieejamība cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. “Labs šoks”. Mana pilsēta ir domāta ikvienam.
Spēle “Aizver acis” Mērķis: sajust ierobežotās iespējas.
- Vienlīdzība. Tiesības un pienākumi. Cilvēku ar īpašām vajadzībām tiesības. Diskriminācijas jēdziens.
Autsaideru spēle. Mērķis: ļaut dalībniekiem justies kā atstumtiem sabiedrības locekļiem un atstumtājiem. Vai dzīvē ir līdzīgas situācijas?
- Mēs komunicējam – mēs visi esam dažādi. Komunikācijas kultūra. Ko tu vari izdarīt? Etiķetes noteikumi.